maandag 14 november 2011

De groeten van...

...FeltgOOOd !

Hallo! Ik ben Hélène en ik woon in Moordrecht. Op 26 en 27 november zullen de Sinterklaas Ateliers bij mij thuis plaats vinden!... 

West Ringdijk 39 te Moordrecht
Ik ben Frans en ben ooit voor mijn studie architectuur naar Nederland gekomen. Tien jaar later ben ik hier nog steeds (mijn Nederlandse partner heeft ook wel iets mee te maken!..). 

Tijdens de Ateliers zal ik vilten hoeden presenteren. Deze zijn op creatieve markten en op internet te koop onder de naam van FeltgOOOd.

Op de markt...



Vilten is een ontzettend leuk proces, maar kost ook tijd en energie. Het duurt ruim 3,5 uur om een hoedje te maken. De hoeden zijn in één stuk gevild, zonder naaien of lijmen en dat maakt de hoeden extra comfortabel. Deze techniek heb ik mijzelf aangeleerd …
Waarom hoeden? Omdat ik graag drie dimensionaal werk. Misschien komt het door mijn achtergrond als architect, of door mijn vroegere hobby, boetseren. Maar vooral omdat ik hou van hoeden als product.

Ik heb vaak gehoord “hoeden zijn passé” of “hoeden zijn heel hip”… maar ik zie zowel chique oude dames als hippe tieners met een hoedje lopen… Hoeden zijn gewoon handig!… Wordt het koud op de fiets, dan zet jij jouw muts op. Wordt de zon te fel op het strand, dan zet jij ook jouw hoed op. Ik maak graag hoeden die gewoon door iedereen gedragen kunnen worden. En als mensen de hoeden nog “leuk” of “chic” vinden ook, is het prima. 
"Cloche" model met wol en zijde

 
Ik bied verschillende modellen aan en hoop daarmee dat iedereen ooit één van mijn hoedjes op zal zetten! Bij FeltgOOOd  zijn er voornamelijk dameshoeden: dopjes, cloches, trilbies, baretten, mutsen, petten. Dat is pas het begin!

"Baret" model van zwarte en donker blauwe wol

Tijdens de Sinterklaas Ateliers zullen de prijzen van de hoeden 30 tot 40% lager zijn dan  op de website!.. Elke dag maak ik nieuwe hoeden die nog niet op de website staan. Mocht er toch niets uit de collectie voor u bij zitten, dan maak ik special voor u een hoed, zonder daar een meerprijs voor te vragen. Ik nodig iedereen hartelijk uit om tijdens het Open Huis langs te komen. Dan kunnen wij samen kijken welk model goed past en welke kleuren gewenst zijn. Er zijn oneindig veel mogelijkheden




Tot dan en hartelijke groet van FeltgOOOd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten