maandag 7 november 2011

Made By Mirjam leren kennen

Made By Mirjam leren kennen

Wie ben jij:
Mirjam van der Hoorn en ik woon in Leiden.


Wat maak jij:
Glas- en edelsmeedkunst


Wanneer ben je begonnen met "maken":
Ruim 20 jaar doe ik aan edelsmeden.
Het ontwerpen en maken vind ik een heerlijk proces, waarin ik me helemaal kan verliezen. Sinds 5 jaar doe ik ook aan glasfusing en vilten.
Het boeiendst vind ik dan ook om deze verschillende materialen en technieken met elkaar te verbinden. 
Dit creatieve proces smaakt altijd weer naar meer.
Ik heb thuis sinds 1 jaar een glasoven en  vooral in de winter ben ik lekker aan het "glassen" en "edelsmeden".
Het maken van iets vind ik uiteindelijk leuker dan het resultaat en hierdoor heb ik door de jaren heen veel gemaakt. Dus ben ik me sinds kort aan het verdiepen in de kunst van een web-site onderhouden. Vooral in het Engels voor Etsy vind ik dit nog een hele klus…. Maar al doende leert men. En de conversaties allover the world, via Etsy zijn werkelijk een cadeautje.


http://madebymirjam.seesle.nl/  voor voornamelijk glas
http://madebymirjam.etsy.com  voor sieraden 




Wat inspireert jou:
Wat me inspireert kan van alles zijn; een vakantie, of dingen die ik meemaak in mijn werk.
Tijdens een vakantie ben ik oud zeeglas gaan verzamelen en uiteindelijk maak ik er weer sieraden van. Ook verwerk ik molecules in mijn sieraden en dat is weer geïnspireerd op mijn werk. En afgelopen voorjaar heb ik met kruizen en engelen gewerkt; ook dat had weer zijn oorsprong in mijn werk.
Ook vind ik het leuk om ongewone materialen te versmelten in mijn glasoven of nieuwe technieken uit te proberen in mijn sieraden.
Wat doe je het liefst als je niet aan het "maken" bent:
Er is zoveel leuks om te doen……Hardlopen, zwemmen, fotografie. reistripjes maken.



Waar wil je over 10 jaar staan:
"go with the flow".
Pluk de dag, zeg ik altijd maar.........
Over 10 jaar heb ik meer tijd, hoop ik, en zal ik hopelijk vaker workshops geven, vaker exposeren. Wie weet……


Geen opmerkingen:

Een reactie posten