dinsdag 15 november 2011

Vandaag in het zonnetje met Natuurlicht!..

Wie ik ben :
Een 34 jarige Luxemburgse autodidacte kunstenares. In 2000 heb ik een beroepsopleiding voor beeldende kunst afgerond waar ik alle technieken en beeldende media heb leren kennen. Ik schilder sinds die tijd het liefst abstract en intuïtief met olie en acrylverf. Ik experimenteer erg graag en wil in toekomst meer met natuurlijke verf gaan werken zoals walnoot inkt of eigen gemaakte lijm-pigment verf. Sinds 2004 woon ik in Utrecht. Ik werk als thuishulp en begeleidster.


“Healing” Acryl op doek 1mx1m


Wanneer ik begonnen ben met "maken":
Ik ben opgegroeid in een klein dorp (Nospelt) van Pottenbakkers waar elk jaar een Handwerkmarkt plaats vond. Ik heb daar als 12 jarige deelneemster zelfgemaakte kralen en sieraden van Fimo-klei verkocht. Tegenwoordig bestaat deze markt niet meer en zie ik het als mijn missie het handwerk en het kunstzinnige vervaardigen van producten levende te houden en te promoten.

Workshops met Fimoklei
Dit jaar ben ik begonnen met het maken en verkopen van mijn eigen ontworpen kaarsen. Mijn bedrijf heet Natuurlicht. Ik verkoop aan particulieren op de markt (Zelfgemaakte Markt; het Echt Waar Bazaar), via winkels in Utrecht (Angelshop -Oudegracht 288A; Shisha - Zakkendragersteeg; Cult Dealer Enzo - Oudegracht adwerf  105; AYA Living - Biltsraat nr 3) en binnenkort  in Almere Haven (Kunstzinnige Kunst - Kerkgracht 85 B). Ik verzend de kaarsen vanaf  25 stuks als relatiegeschenk .
De Groot Hart Kaarsen

Kijken op het Net?

Wat mij  inspireert :
Ik raakt erg geïnspireerd door Moeder Natuur en het culturele erfgoed van de wilde, wijze vrouw. Een andere inspiratie bron is mijn persoonlijke zoektocht naar mijn ware persoon. Het geen wat  in een ieder dat losstaat van conditionering en maatschappelijke normen.                                           
" Sandra Zimmer is een vrouw die vanuit haar intuïtie en spiritualiteit van binnen naar buiten werkt. Zo werd inside-out de gekozen kunstenaarsnaam. Het werk dat ze maakt is meestal terug te voeren op dit thema. Het komt voor in haar schilderijen en de andere producten. Ze creëert, ze zoekt, ze deelt en wil andere mensen inspireren. Sandra is idealistisch en leeft en werkt het liefst in vrijheid en openheid. Vanuit passie en intuïtie. Haar visie op kunst is dan ook dat kunst een dialoog is tussen jezelf, wat gecreëerd is en de toeschouwer. ”
                                               
Wat ik het liefst doe als ik niet aan het "maken" bent :
In de natuur wandelen en fietsen. Ik werk als vrijwilliger bij het Griftpark (Paddepoel) waar ik onder andere een rotstuin onderhoud.

Waar ik wil over 10 jaar staan :
Samen met mijn vriend een groot huis buiten de stad met werkplek en winkel en grote tuin. Workshops, exposities en natuurexcursies organiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten